luni, 1 decembrie 2008

I hit the Control key so why am I not in control?


Acest gen de intrebari si-ar putea pune o persoana care nu are prea multa experienta in domeniul calculatoarelor, si care utilizeaza interfata creata de voi.
O interfata este cu atat mai apreciata cu cat utilizatorul isi poate da seama de pasul urmator pe care trebuie sa il faca, fara sa se dea prea tare cu capul de pereti.
Cand urc intr-o masina in care nu am mai fost si vreau sa reglez scaunul intotdeauna nimeresc sa apas maneta care nu ma intereseaza...si ma trezesc izbita de scaun in spate(de ex.).

Cred ca ar fi mult mai simplu daca scaunul s-ar putea regla folosind un buton ca cel din imaginea alaturata, care are un corespondent in realitate si de functionalitatea caruia ne putem da seama mult mai simplu.

Ce parere aveti de acest scris?
Cam greu de citit nu? Daca ar trebui sa citesc pagini intregi ale unei interfete astfel scrise eu cel putin as renunta destul de repede. So...in cazul in care nu aveti o dorinta arzatoare sa chinuiti lumea, ar trebui sa tineti cont si de acest aspect atunci cand vreti sa realizati o interfata.

Multi dintre noi am vrut sa facem rezervari online ale unor bilete de avion de ex. si ne-am lovit de faptul ca, dupa ce am introdus data de plecare, a fost nevoie sa cautam din nou data de intoarcere, netinandu-se cont de faptul ca nu ai cum sa te intorci inainte sa pleci...

Lucruri marunte dar care fac diferenta in mintea clientului.
Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate Interfete evoluate

Dar putem avea de-a face si cu lucruri mai grave, cum ar fi situatia din urmatoarea poveste pe care domnul profesor de interfete evoluate ne-a relatat-o:
La inceputul lui web2.0, o banca si-a creat o interfata, prin intermediul careia, utilizatorul putea realiza plati online.Utilizatorul din povestea noastra s-a logat, a dat submit pentru suma de bani pe care dorea sa o plateasca si...nu s-a intamplat nimic. Nici un mesaj cum ca in spate, tranzactia fusese realizata cu succes.
Astfel, omul a dat click, crezand ca site-ul este in asteptare, pana si-a golit contul...abia atunci a primit un mesaj de atentionare cum ca nu mai are credit.

Am putea retine din aceasta "poveste" faptul ca e bine ca utilizatorul sa fie ghidat pe tot parcursul utilizarii interfetei, comunicandu-i la fiecare pas prin mesaje afisate ce se intampla.

Acestea fiind scrise,
Sper sa va fie de folos si va urez spor la implementat interfete.

Bibliografie: curs "Interfete Evoluate" prof.Trausan-Matu Stefan

Niciun comentariu: